četvrtak, 9. srpnja 2015.

Svi na Barotul - plan B

m_beton

Hrvatska studija isplativosti kaže da godišnji odmor nije isplativ ako se nešto ne radi na ili oko kuće, kakav  je to godišnji odmor ako se ne betonira.

Zato idemo svi na Barotul, oni s kopna koji ne stignu na trajekt, još bolje, neka idu kod Turnja i  tamo počnu kopati temelje.

Kada čitam o Pelješkom mostu, pronalazim  razne iznose koliko bi most koštao  200, 250, 340 mil.€. Tu sam kompletan laik i sve mi izgleda i puno i malo.

U studenome 1999.g. tadašnji potpredsjednik hrvatske vlade g. J. Radić je kazao je da bi Pašmanski most trebao biti dug 2.300m i da bi gradnja mosta stajala oko 40 mil. DEM, preračunato danas u grubo s inflacijom oko 35 mil. €. Nakon toga sastanka s načelnicima , ostali smo gdje i danas. Izvor HRT

Goleden Gate most  je dug 2.737 m i ima 6 traka – ukupna težina 800.000 tona, sve skoro pa čisto željezo  (55 ličilaca neprestano  su zaposlena da boje most). Most je započeo s planom gradnje u jeku najveće američke gospodarske krize, krajem 20setih godina prošlog stoljeća, a novac su praktički imale samo banke.

Millau viaduct, Francuska – dužina 2.460 m  i visina 342 m – ugrađeno 127.000 m3 betona i 24.000 tona željeza. Cijena 394 mil. €. Millau - slike i više informacija.

millau

Izračun teškog laika, skroz paušalno i znatiželje radi, kaže da  ovaj  Pašmanski most mora potrošiti barem u pola manje betona, željeza  i nekoliko puta manje novca od Millau vijadukta.

Holcimov kalkulator  za izračun betona kaže da je za betonsku ploču duljine 2.000 m, širine 12 m i visine 3 m potrebo 72.000 m3 betona.

72.000 m3  x 70€ cijena kubika betona je 5 mil. € - bez rada i željeza unutra.

U planu A sve udvostručimo da dobijemo potporne stupove, temelje, itd. i eto 150.000 m3 betona (više nego ovaj francuski  veće visine i duljine), kada to podijelimo sa 10.000 otočana i vikendaša dobijemo 15 m3 betona po glavi. Na to naravno treba dodati  2.000 kg željeza po otočanu.

36 mil. € radnici (500 radnika x2000€ x 36mjeseci )+ 11 mil. € beton,

naravno,  puno sam toga zaboravio (željezo,  bušenje morskog dna, brodovi, otkup zemljišta, papiri, studije, dozvole) zato sve skupa puta dva i još uvijek je račun ispod 100 mil. €.

p.s.

Iskusniji predlažu i mogući plan B koji je brz i efikasan, plan B pretpostavlja da će većina  spojiti ovaj nadolazeći praznik 5. kolovoza ili biti na godišnjem odmoru, znamo da  svatko ima doma željeza, cementa možda manje,  a svaka treća poštena vikendica ima mješalicu za beton.

Papiri  su najmanji problem, idemo kao i obično, to je ionako za javno dobro,  most sigurno neće nitko srušiti, a bit će navodno i legalizacija bespravno sagrađenih mostova iduće godine. Iskustva također imamo, koliko je betonskih deka napravljeno na godišnjim odmorima.

Kako se betoniraju temelji za most, točno znamo,  u prilogu slika  Pelješkog temelja za most.

temelj

p.s.s.

Inače, ako će netko stvarno  nešto betonirati za produženi vikend,  za 1m3 armiranog betona potrebno je :

- 350 do 450 kg cementa ili 7-8 vreća cementa od 50 kg

- 140 kg željeza

-  šljunak 0,9 m3

-  obična voda po želji

-  2 l bijelog  vina

-  2 l mineralne vode

-  3 komada  flastera – obični

Ako se želi mikserom naručiti gotov beton, cijena je oko 70 € m3 – ali na kopnu J , za otok plus prijevoz trajektom.

Nema komentara:

Objavi komentar